Jarosław RuszkiewiczTen blog znajduje się w serwisie niepodległy.pl
Dowiedz się więcej.
 

« niepodległy.pl
 strona główna działy tagi o autorze szukaj 
Polska2020.12.04 23:35 23:49

Polexit? Unia z Białorusią!

 
 
Wygrzebane w sieci...
 

Coraz częściej pojawia się w przestrzeni medialnej dziwne słowo "Polexit", które oznacza ni mniej ni więcej jak opuszczenie struktur Unii Europejskiej..

Coraz bardziej zaczyna to przemawiać do Polaków bo coraz bardziej widoczne jest jak po macoszemu traktuje nas "stara" Unia z Niemcami na czele. Jawna dyskryminacja jest na polu ekonomicznym a ostatnio politycznym. Jakieś wydumane kryterium "praworządności" ma warunkować rozdział unijnych pieniędzy.

Polska zaczęła być dojona od wczesnych lat 90' gdy podpisała układ stowarzyszeniowy, który Polsce nie dawał nic (oprócz obietnicy przyjęcia) za to umożliwił Zachodowi eksploatację ekonomiczną. Przejmowano za przysłowiową czapkę śliwek całe gałęzie przemysłu, które najczęściej były likwidowane bo po co Polsce cukrownie skoro są w Bawarii? Oczywiście nie byłoby to możliwe bez kompradorskich "elit", które za odpowiednie "prowizje" rozdawały wszystko co Polacy zdołali zbudować w zrujnowanym wojną kraju. Oczywiście większość "szczerych patriotów" uważa, że cały okres PRL to był syf i sowiecka okupacja ale mieli jednak co upłynniać...

.Nie możemy mieć żadnych złudzeń co do Unii opanowanej przez trockistów od Spinelliego. Unia, ponoć zbudowana na chrześcijańskich fundamentach eksportuje do Polski głównie LGBT i inne zboczenia. Nie sądzę, żeby to było marzeniem Polaków.

Polexit, tylko co dalej?

Idea tzw. "Międzymorza" jest tak głupia i nierealna, że szkoda nawet się nad nią rozwodzić. Zresztą to nie jest polski pomysł. Komuś jednak na tym zależy bo postanowiono "osiodłać" Białoruś, bez której taki projekt nie ma sensu. Wychodzi jednak na to, że określone siły muszą obejść się smakiem.

My Uni nie zmienimy, za to Unia może nas zniszczyć.

A może jednak Białoruś?

Już w przeszłości przerabialiśmy, z sukcesem taki mariaż. Białoruś to tak naprawdę stare, dobre Wielkie Księstwo Litewskie. Nikt poważny nie bierze chyba na serio tych, którzy teraz każą nazywać się "Litwinami".

W polityce należy kalkulować na chłodno ale trzeba mieć także wizję i marzenia.

Sojusz/Unia z Białorusią, ze wspólnym państwem federacyjnym w możliwie najbliższej perspektywie byłby świetnym interesem dla Polski.

Nowy twór miałby ok. 50 mln mieszkańców i ponad 0,5 mln km2 powierzchni. Nie w kij dmuchał!

Ludność Białorusi jest nam najbliższa etniczne i kulturowo. To ludzie przyjaźni i pracowici.

Taki sojusz dawałby Polsce szansę na rozwój rolnictwa i odbudowę zapóźnionego i rozszabrowanego przemysłu. Droga na wschodnie rynki stałaby otworem. I to Europa by za nami biegała a nie my za Europą.

Już widzę kpiny ew. komentatorów ale śmiech to zdrowie ludeczkowie, jak mawiał Longinus Podbipięta, obywatel Rzeczpospolitej Obojga Narodów.

No i jeszcze jedna rzecz. Łukaszenka na Prezydenta! Facet ma jaja.

 

 
551 odsłon  średnio 5 (1 głos)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: Polexit, Polska, Białoruś, Unia.
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
miarka, 2020.12.04 o 23:49
Dobre. Jagiełło to też był taki Łukaszeńka.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.04 o 23:51
Zgadza się, takiego Męża Stanu nam trzeba.
Póki co mamy co mamy...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
miarka, 2020.12.04 o 23:56
Raczej tego co mamy nie należy kojarzyć z tym "tym co mamy".

To tak jak jeden pisał z wojska: "Chciałem iść do wojska i tak mi tu dobrze że dobrze mi tak".
Niby nam się chciało do unii choć najwyraźniej były to wybory sfałszowane. czas się wyzwolić z tej paranoi.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 00:04
Polacy zostali zmanipulowani i oszukani. Dużą i niechlubną rolę miał tu święty. Kto jak kto ale on miał wiedzę.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
miarka, 2020.12.05 o 00:09
Owszem. Sprawa z nim jest tak skomplikowana że zacząłem pisać notkę i już zbliżałem się do końca jak zauważyłem że coś tu nie gra i piszę od nowa. Ciekawe czy tym razem dam radę skończyć?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 00:13
Ja mam dość wyrobione zdanie na ten temat ale dla świętego spokoju nie ruszam. Polacy nie są chyba gotowi.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 00:17
Kiedyś tłumaczyłem ciekawy tekst

+spiritolibero.neon24.pl

Potem zacząłem grzebać...
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
miarka, 2020.12.05 o 00:32
Przeczytałem jednym tchem. Zadziwiające że sporo tego tekstu (moimi słowami i z moich analiz wynikających, a ze znajomości tego tekstu) miało się znaleźć w tej wersji notki której nie puściłem
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 00:39
To znaczy, że jesteś dobrym analitykiem :)

Jest jeszcze dużo tekstów tego włoskiego księdza (niestety już śp.) ale nie czułem się na siłach...
Polacy traktują świętego jak gwiazdę pop. Nie czytają, nie analizują. To nawet zrozumiałe. Żydzi tresują nas w klimacie psychologi wstydu i potrzebujemy jakichś punktów odniesienia. Świętego, z oczywistych względów, nie ruszają.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
miarka, 2020.12.05 o 00:59
Masz rację, ja też właśnie dlatego przerwałem kończenie, że mi wychodziło że w tamtej wersji wielu by miało okazję do atakowania mnie z pozycji emocjonalnych.
Właśnie teraz staram się pisać tak żeby unikać dawania im pretekstu.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 01:02
Pewnych tematów tak się nie da jeśli chcesz zachować uczciwość intelektualną.
Albo iść na całość albo odpuścić.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
miarka, 2020.12.05 o 01:19
Nie. Mój pomysł jest na zawężenie tematu notki i osobisty punkt widzenia, a nie tak szeroko i ogólnie jak zacząłem.
Na razie widzę szansę. - Równiez aby to było jak najbardziej z zachowaniem uczciwości.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 02:23
To też przeczytaj, warto

+pokolenieapokalipsy.neon24.pl
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
interesariusz, 2020.12.05 o 12:20
Prof Hubner, która miała autorytet naukowca i przyobiecane stanowisko w UE, siała propagandę, iż w Polsce po wstąpieniu do UE nic nie podrożeje. No to Polacy zagłosowali, jak zagłosowali.

Czy zasługuje to na miano "szczytu korupcji"?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Anna PK., 2020.12.05 o 02:21
Ty Ruszkiewicz nie przerobiłeś całej lekcji i to Cię wyprowadziło na manowce. Zapomniałeś, że Polska podpisała wieczną przyjaźń z Wielkim Bratem za Wielką Wodą. A to oznacza, że Polacy są już pilnowani i mają budować Trójmorze, albo Fort Trump, a Białoruś może być tylko terenem budowy "białoruskiego majdanu".
Polxitu też nie będzie, bo Polska pełni rolę kotwicy, aby Wielki Brat miał pewny przyczółek skąd może kontrolować Europę.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 02:29
Oj Anno... Ja wszystkie lekcje pilnie odrabiam.
Wiem, marzyciel jestem ale tylko jak ma się marzenia to można iść do przodu.
To, co dziś, wydaje nam się niemożliwe jutro może być wykonalne.
Może przeczyta to jakiś prominentny polityk i mózg jego zapłodniony zostanie?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Anna PK., 2020.12.05 o 02:41
Ja mam personalny sentyment do Białorusi i nie chcę aby tam Polacy wszystko popsuli, tak ja to zrobili u siebie.
Czy wiesz, że Uniwersytet w Mińsku jest wyżej oceniany niż polskie uczelnie? Już raz Polacy dostali w prezencie Mińsk, bez żadnego starania i co z tego zrobili?

Jeżeli Polacy oddali się w ręce Niemców, to powinni przynajmniej podpatrzeć jak Niemcy gospodarzą. Nie można bezkarnie ciągle psuć, czas zacząć myśleć poważnie i zacząć brać odpowiedzialność za siebie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Jarosław Ruszkiewicz, 2020.12.05 o 02:50
Mylisz pojęcia Anno!
To nie Polacy popsuli, to za Polaków popsuli ci, co się podają za Polaków.

Mimo, że nie mam żadnych związków z dawnymi Kresami to jednak mam ogromny szacunek dla tego kraju, przede wszystkim do Białorusinów. Miałem okazję poznać wielu i jestem pod wrażeniem. Jeden jedyny raz byłem w Mińsku w 88'. Mimo siermiężnego, schyłkowego komunizmu czułem się tam świetnie. To zasługa łudzi, których spotkałem. Ludzie są najważniejsi.
Ile razy czytam kpiące komentarze na temat Białorusi to krew mi się gotuje.
Iza Brodacka, której rodzina pochodzi stamtąd opowiadała mi dużo o dzisiejszej Białorusi. Nie mogę się doczekać, żeby znowu tam jechać.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
Anna PK., 2020.12.05 o 03:01
Ta Tichanowska, też prezydentka, tylko Białoruska, opowiadała, że rozmawiała z Angelą Merkel i ta rozmowa bardzo ją zadziwiła. Mianowicie Merkel tylko zapytała ją o jedno, czy ona rozumie język ukraiński. I jak ta powiedziała, że rozumie, to na tym rozmowę Merkel zakończyła. +ukraina.ru

A Merkel chciała być pewna, że ta Tichanowska obserwuje Ukrainę i wie co tam się dzieje, bo jest właśnie na prostej drodze do takiego właśnie urządzenia Białorusi.
Bo gdyby jakakolwiek zamiana zaszła na Białorusi, to będzie tam wojna domowa.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Polexit? Unia z Białorusią! 
interesariusz, 2020.12.05 o 12:17
"Ludność Białorusi jest nam najbliższa etniczne i kulturowo. To ludzie przyjaźni i pracowici."

Tak było, jednak Polaków, którzy chcieliby być nadal Polakami, jest coraz mniej, w zasadzie to ci, którzy pamiętają PRL. Teraz nie polski, jeno amerycki styl życia obowiązuje. Polska "wolna europa" mąci w głowach Białorusinom, którym przypominają się czasy ekstrawagancji nazistowskiej (wojny domowej) i sztandary, pod którymi szli. Przemiany kulturalne w Polsce zaszły bardzo daleko, a na Białorusi zaczynają galopować.

Potencjalna unia nie byłaby państwem zgodnym kulturowo z Polską, jaką ja pamiętam, byłaby wytworem kultury jankeskiej ze wszystkimi tego konsekwencjami.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło
najnowsze komentarze
Wyszczepienie Izraela - ?
interesariusz → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Finis Poloniae AD 2021
interesariusz → miarka
Re: Finis Poloniae AD 2021
miarka → interesariusz
Finis Poloniae AD 2021
interesariusz → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Testament polityczny Hitlera
miarka → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Czy Biden popycha Rosję w objęcia Chin?
MONACO → Jarosław Ruszkiewicz
Re: 4 maja przejdzie do historii
interesariusz → Jarosław Ruszkiewicz
Re: F-35 czyli amerykański "jedwabny szlak"
Jasiek → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Klęska "Narodowego Programu Wyszczepienia"
Jarosław Ruszkiewicz → interesariusz
Re: Klęska "Narodowego Programu Wyszczepienia"
interesariusz → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Klęska "Narodowego Programu Wyszczepienia"
Jarosław Ruszkiewicz → interesariusz
Re: Klęska "Narodowego Programu Wyszczepienia"
interesariusz → Jarosław Ruszkiewicz
Re: System idzie na całość
Jarosław Ruszkiewicz → Anna PK.
Re: System idzie na całość
Anna PK. → Jarosław Ruszkiewicz
więcej…