Jarosław RuszkiewiczTen blog znajduje się w serwisie niepodległy.pl
Dowiedz się więcej.
 

« niepodległy.pl
 strona główna działy tagi o autorze szukaj 
Świat2021.01.07 15:03

Wolność słowa w dobie "pandemi"

 

Era wolności słowa właśnie się skończyła.

 

Wielu bardziej rozgarniętych już dawno zauważyło ten proces ale rok 2020 zmiótł wszelkie złudzenia.


 

Złudzenia jakiejkolwiek dialektyki opartej na etyce mowy, korzystającej z głównych przestrzeni dyskusyjnych: sieci telewizyjnych, prasy czy szeroko rozpowszechnionych internetowych mediów społecznościowych. Teraz dozwolona jest jedna i tylko jedna narracja, ta oficjalna. Jeszcze na niszowych, czyli o małym zasięgu portalach, można sobie ulżyć ale nawet to prędko się skończy. Przyjdzie nam przyzwyczaić się znowu do cenzury bo niedługo to będzie norma. Nie tylko ci, którzy kontrolują media, nie chcą już przyznawać Ci prawa do sprzeciwu i dyskusji. Jest dużo gorzej,  część społeczeństwa, która rozpoznaje się w myśli oficjalnej, jako pierwsza domaga się cenzury i marginalizacji myśli krytycznej i bezkompromisowej. Mówiąc bardziej brutalnie: nie chcą cię słuchać i jako pierwsi będą wzywać do cenzury. Tak jak przy okazji wprowadzenia absurdalnego nakazu noszenia szmat na twarzy zorganizowało się spontanicznie nowe ORMO pilnujące, żeby normalni, wolni ludzie się nie wyłamywali.

Nie ma znaczenia, czy masz rację, czy nie, czy po prostu korzystasz z prawa do wyrażania swoich myśli: oni są skłonni zaakceptować tylko to, co potwierdza ich światopogląd ukształtowany przez podłączony do pustej głowy telewizor.
Nie wierzysz w cudowną "szczepionkę"? To następnym krokiem będzie odebranie Ci prawa do przebywania w przestrzeni publicznej, następnie prawa do opieki zdrowotnej, a na końcu prawa do głosowania. Może nawet dzieci Ci odbiorą?
I znowu nowe, spontanicznie powstałe ORMO przypilnuje Cię. To chyba największe i zarazem najbardziej zaskakujące zwycięstwo ustawiaczy świata na tym etapie niewolenia rasy Proli.

Weszliśmy w nową fazę, czeka nas totalne starcie, w którym nawet ci, którzy wahali się stanąć po jednej ze stron, będą do tego wcześniej czy później zmuszeni.

Coś takiego jak "wolność" w przyrodzie nie występuje, jest osiągnięciem. A wolność raz zdobyta musi być broniona. Prawo też nie istnieje w przyrodzie: to siła tworzy prawo. Nie rób sobie złudzeń i nie licz na tych, którzy zamiast jej w Twoim imieniu bronić właśnie Ci ją odbierają. Nie oczekuj wyważonych, poprawnych i bezstronnych informacji od tych, którym płaci się za ich brak, za kłamstwa i terror medialny.
Stwórz blog, kanał informacyjny, dowolny środek komunikacji i staraj się przyciągnąć do niego jak najwięcej osób. Bądź gotów zapłacić, jeśli to konieczne. Pamiętaj, że nic nie jest darmowe, a jeśli coś jest darmowe, to jest zwykle nic nie warte. Może z wyjątkiem powietrza ale i to zaczyna być już reglamentowane. Najlepszym wyjściem jest jak najszybsze porzucenie sieci społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, YouTube, które teraz coraz bardziej przypominają orwellowskie potwory i przejście na nowe platformy, wykorzystując możliwości komunikacyjne i przestrzeń wolności słowa, które nadal jeszcze oferują choć nie wiadomo jak długo. Może niebawem zdarzyć się tak, że do swobodnej wymiany myśli będziemy musieli wrócić do pisania listów a do przesyłania mieć hodowlę gołębi pocztowych. Przesadzam? Już dziś wszystkie nasze telefony i komputery są a przynajmniej mogą być kontrolowane.

Zawsze istnieje alternatywa, ale prawie nigdy nie jest ona prosta i prawie nigdy nie jest darmowa. Każda zmiana wymaga wysiłku ludzkiego, intelektualnego i, co nie mniej ważne, ekonomicznego.

 

 
334 odsłony   (brak ocen)
zaloguj się lub załóż konto by oceniać i komentować   
Tagi: pandemia, kontrola, manipulacja, cenzura.
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Anna PK., 2021.01.07 o 15:52
Bardzo dobry tekst, ale mam zastrzeżenia.
"Nie ma znaczenia, czy masz rację, czy nie, czy po prostu korzystasz z prawa do wyrażania swoich myśli: oni są skłonni zaakceptować tylko to, co potwierdza ich światopogląd ukształtowany przez podłączony do pustej głowy telewizor."
1.Kto to są "oni"? Otoczenie, reszta społeczeństwa, kto?
2.Skąd u Ciebie pewność, że "telewizor" nie ma racji?
3.Jak można poznać czy ktoś ma rację czy jej nie ma, kiedy jego głos nie ma poparcia w innych głosach?
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.01.07 o 16:16
Ad.1 "Oni" to członkowie ORMO, którym nie w smak wolności innych.

Ad.2 Pokaż mi telewizor, który nie kłamie? Nawet jeśli poda jakiś fakt to w takim kontekście jaki pasuje tym co dają koncesję. A kto daje koncesje?

Ad.3 To rzeczywiście jest trudne, dlatego potrzebna jest OTWARTA dyskusja dopuszczająca wszystkie strony. Każdy odbiorca niech sam, wg wiedzy i sumienia, oceni i wierzy w co chce. Awantura z "pandemią" pokazuje, że ma prawo istnieć tylko jedna narracja. Reszta to oszołomy, łajdaki i płaskoziemcy.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Anna PK., 2021.01.07 o 16:33
Ad.1 Zupełnie nie rozumiem gdzie ORMO zabrania być wolnym. Chodzi o pandemię, maseczki czyli aktualne problemy, czy to jakiś problem ponadczasowy?
Ad.2 Zwykle koncesja pochodzi od administracji państwowej. Czy państwo jest Twoim wrogiem?
Ad.3 Czy Ty nie wierzysz w istniejącą pandemię?

Polska i Kanada mają tyle samo ludności. Według podawanych danych, w Kanadzie na C-19 zmarło 16369
a w Polsce 30241, czy wierzysz tym liczbom, jeżeli nie, to na jakiej podstawie.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.01.07 o 17:09
Ad.1 "ORMO" to ochotnicy, bezpłatni, którzy pilnują głupich zarządzeń.

Ad.2 Obecne państwo (rząd + opozycja) zachowują się jak wrogowie. Jedynie Konfederacja coś miałczy ale są za słabi i podobno "ruskie onuce".

Ad.3 Oczywiście, że nie! A Ty wierzysz?
Choć trzeba przyznać, że super ten $wirus jest. Zlikwidował grypę, zawały, raka i wiele innych chorób, na które się kiedyś umierało.

Aniu... Wyłącz telewizor!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Anna PK., 2021.01.07 o 17:30
Ad.2.Jak według Ciebie powinni się zachować?
Ad.3. Wierzę, bo w 2020 roku zmarło znacznie więcej osób w Kanadzie niż w latach poprzednich. A ponadto śmierć na początku 2020 roku wystąpiła masowo w domach opieki, tj.umierało dziennie 10 lub więcej osób. To spowodowało panikę personelu, który uciekał i nikt nie chciał tam pracować. Rząd wprowadził wojsko do niektórych domów starców i domów trwałej opieki. Po tym zamknięto granice i wprowadzano obostrzenia.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.01.07 o 17:56
Ad.2 Tak się powinni zachować jak Szwecja i Białoruś. Ludzi zmarło tyle samo ale nie zdewastowali gospodarki. A u nas przy okazji nakradli się ile wlezie.

Ad.3 W Polsce też zmarło więcej bo zamknięto służbę zdrowia.
W domach opieki są starzy, schorowani ludzie. Im starczy otworzyć okno jak jest zimno.
No ale Ty możesz wierzyć w co chcesz! Ja Ci pozwalam tylko wymagam, żebym ja miał prawo myśleć i mówić to w co ja wierzę.
I o tym była notka :)
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Anna PK., 2021.01.07 o 18:16
//Tak się powinni zachować jak Szwecja i Białoruś.//

Władze Szwecji porównując śmiertelność w swoim kraju do tego w Norwegii i Finlandii, stwierdziły, że ich postępowanie było błędem.

" Zaufanie Szwedów do sposobu radzenia sobie ich kraju z kryzysem Covid-19 spadło poniżej połowy populacji, po tym jak naukowiec stojący za kontrowersyjną strategią przyznał, że popełnił błędy."

+www.bloomberg.com
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.01.07 o 18:28
Tak mówią telewizory. Ja znam inne opinie ze Szwecji.
Łukaszence chcieli zapłacić prawie miliard dolarów, żeby przyłączył się do tej hucpy. Odmówił, ujawnił to mu majdan chcieli zrobić.

Jak lekarzom będą płacić za zdiagnozowanie opryszczki to połowa Polaków będzie miała opryszczkę.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Anna PK., 2021.01.07 o 20:04
Ja mam wątpliwości. Covid tym się różni od grypy, że się z niego nie można wyleczyć na 100%. Zostawia ślady w płucach, a także od czasu do czasu daje znać o sobie niespodziewaną gorączką i trzęsionką zima. Tak opowiadają ci co przechorowali. Są to skutki podobne do malarii.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Wican, 2021.01.08 o 22:42
Przepraszam, ze często naruszam tematy, ale boję się że niektóre rzeczy mi później uciekną

Grupa posłów PiS złożyła dziś projekt ustawy znoszącej prawo do odmowy mandatu i wprowadzającej nakładanie grzywien bez rozprawy. Projekt pilotuje Kanthak.
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
Re: Wolność słowa w dobie "pandemi" 
Jarosław Ruszkiewicz, 2021.01.08 o 22:52
Że co???
To już kurwa terror czerwonych pająków!
zaloguj się lub załóż konto aby odpowiedzieć  
login:
hasło:
 
załóż konto, załóż bloga!
Więcej funkcji, w tym ocenianie i komentowanie artykułów.
odzyskaj hasło
najnowsze komentarze
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
Jarosław Ruszkiewicz → Wican
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
Wican → Anna PK.
Re: Szarańcza o Nowym Imieniu
Leonardo da Vinci → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
Alfax → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
Anna PK. → miarka
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
miarka → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
miarka → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
Anna PK. → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
Jarosław Ruszkiewicz → miarka
Re: Ukraina rozpoczyna „ludobójstwo łupkowe”
miarka → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Wyłudzenia VAT a JUST Act 447
miarka → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Wyłudzenia VAT a JUST Act 447
Jarosław Ruszkiewicz → Jasiek
Re: Wyłudzenia VAT a JUST Act 447
Jasiek → Jarosław Ruszkiewicz
Re: Wyłudzenia VAT a JUST Act 447
Jasiek → Jarosław Ruszkiewicz
więcej…